Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου, 2021

Βήμα Πολιτών

Ανεξάρτητη Διαδικτυακή Εφημερίδα των Βορείων Προαστίων

Παιδική διατροφή και ανάπτυξη

Παιδική διατροφή και ανάπτυξη εικόνα

Τα παιδιά στην ανάπτυξη είναι πολύ πιο ευάλωτα στην περιβαλλοντική τοξικότητα, έχουν μεγαλύτερες ανάγκες για καθαρή, ποιοτικά αναβαθμισμένη τροφή πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία και έχουν πιο ευαίσθητο γαστρεντερικό σύστημα.

Δείτε το βίντεο παρκάτω, όπου ο κλινικός Oρθομοριακός Διατροφολόγος, Γιώργος Μηνούδης, αναλύει το πώς πρέπει να είναι ένα σωστό και υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα.

Εφαρμόζοντας ένα υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα θα πρέπει να θυμόμαστε πάντα το τι, πώς και πότε της διατροφής.

Εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τι πρέπει να αποφεύγουν για να εξασφαλίσουν όχι μόνο ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα και να προλάβουν πιθανά παθολογικά συμπτώματα αργότερα στην ενηλικίωση, αλλά και για να αποδώσουν πνευματικά στα μαθήματα τους και σωματικά στις αθλητικές δραστηριότητες.

Τι πρέπει να τρώνε:

Βιοενεργειακές τροφές. Αυτές είναι κυρίως φυτικές τροφές βιολογικής καλλιέργειας, συνήθως ωμές ή όχι πολύ μαγειρεμένες. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν όλα τα φρούτα (ειδικά τα μήλα, μπανάνες, δαμάσκηνα, γκρέηπ-φρούτ, ανανάς και παπάγια), λαχανικά (ειδικά οι αγκινάρες, μπρόκολο και κουνουπίδι), ξηροί καρποί και σπόροι, όλα τα όσπρια (ειδικά τα ρεβύθια και οι φακές), ορισμένα δημητριακά και, όσο και αν φαίνεται περίεργο, το καθαρό νερό φίλτρου ή εμφιαλωμένο, όχι της βρύσης.

Πως πρέπει να τρώνε τα παιδιά:

Τα παιδιά θα πρέπει να τρώνε με ηρεμία και όχι βιαστικά διότι έτσι γίνεται καλύτερη πέψη και αφομοίωση της τροφής. Η πέψη ξεκινάει από το στόμα και ειδικά των υδατανθράκων. Επομένως θα πρέπει να μασάνε καλά την τροφή τους πριν την καταπιούν. Συμβουλεύεται λίγο πριν φάνε – όχι κατά την διάρκεια ή αμέσως μετά- να πίνουν λίγο καθαρό νερό, φίλτρου ή εμφιαλωμένο γιατί βοηθάει στην πέψη.

Πότε πρέπει να τρώνε τα παιδιά:

Το καλύτερο γεύμα της ημέρας είναι το πρωινό και το χειρότερο το βραδινό. Το πρωί ο οργανισμός έχει ανάγκη από πολλά θρεπτικά στοιχεία και ενέργεια έχοντας μόλις αναδυθεί από μία πολύωρη νηστεία κατά την διάρκεια του βραδινού ύπνου. Όλα τα συστήματα πέψης και αφομοίωσης της τροφής λειτουργούν πολύ καλύτερα το πρωί και λιγότερο όσο πλησιάζει το βράδυ. Αν το παιδί δεν φάει καλά το πρωί το σώμα θα αναγκαστεί να κινητοποιήσει αγχωτικές ορμόνες για να παράγει ενέργεια. Αυτό θα έχει ως συνέπεια υποβάθμιση πολλών λειτουργιών του οργανισμού λόγω εξάντλησης του και πιθανές ανεξέλεγκτες διακυμάνσεις σακχάρου.

Το αποτέλεσμα θα είναι έλλειψη προσοχής και συγκέντρωσης κατά την διάρκεια των μαθημάτων, έλλειψη ενέργειας, εκνευρισμός, υπερκινητικότητα και υπνηλία. Πιο σημαντικά το παιδί θα αναγκάζεται να «τσιμπολογά» έξω συνήθως «αντιτροφές», γλυκά, αναψυκτικά εμπορίου και άλλα βιομηχανοποιημένα βιοοξειδοτικά προϊόντα για να πάρει ενέργεια με ανεπιθύμητες συνέπειες μακροπρόθεσμα.

Το παραπάνω άρθρο περιέχει απόσπασματα από το βιβλίο «Παιδική διατροφή και Ανάπτυξη» του Γιώργου Μηνούδη, από τις εκδόσεις Κέδρος.

Ο Γιώργος Μηνούδης είναι κλινικός Oρθομοριακός Διατροφολόγος, απόφοιτος του διεθνούς φήμης Institute for Optimum Nutrition του Λονδίνου, του οποίου πάτρωνας επί σειρά ετών διετέλεσε και ο δύο φορές νομπελίστας και πατέρας της σύγχρονης βιοχημείας και γενετικής βιολογίας Linus Pauling. Ο Γιώργος Μηνούδης διαθέτει επίσης Master of Science in Complementary Medicine από το Πανεπιστήμιο του Westminster.

Πηγή: www.orthomoriaki.gr