Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου, 2021

Βήμα Πολιτών

Ανεξάρτητη Διαδικτυακή Εφημερίδα των Βορείων Προαστίων

Δήθεν υγιεινές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε σύμφωνα με τους διατροφολόγους

Γιαούρτια με γεύσεις εικόνα

Μπορείτε εύκολα να μαντέψετε ότι τα κουλούρια, τα γλυκά, τα αναψυκτικά και τα πατατάκια δύσκολα θα καταλήξουν στο καλάθι αγορών ενός διατροφολόγου. Όμως υπάρχουν και άλλες τροφές που δεν τις προτιμούν και θα σας εκπλήξουν. Μην σπαταλάτε τα χρήματά σας σε αυτά τα δήθεν «υγιεινά προϊόντα», που τελικά κάνουν περισσότερο κακό από καλό.

Γιαούρτια με γεύσεις

Το γιαούρτι είναι μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου και πρωτεϊνών, αλλά υπάρχουν και κάποιοι διατροφολόγοι, όπως η Isadora Baum, ιδρυτής του «Live for You Now Coaching» που υποστηρίζουν, ότι είναι καλύτερο να αγοράσετε ένα απλό (στραγγιστό) γιαούρτι και να του προσθέσετε λίγα φρούτα ή/και μέλι. Μερικά γιαούρτια με γλυκαντικές ουσίες και αρώματα είναι τόσο ζαχαρούχα, όσο και ένα γλυκό. Είναι προτιμότερο να σώσετε χρήματα αγοράζοντας ένα απλό γιαούρτι από αυτά που περιέχουν διάφορες γεύσεις και αρώματα.

Αφράτα σνακ λαχανικών

Μπορεί να διαφημίζονται ως υγιεινά σνακ αλλά άμα τσεκάρετε την λίστα με τα συστατικά τους θα δείτε ότι περιέχουν πολλά πρόσθετα, όπως άμυλο πατάτας και καλαμποκιού και αλεύρι σόγιας, λέει η η Σύνθια Σας (Cynthia Sass), συγγραφέας των Slim Down Now and Health Contributor. Επιπλέον μια μερίδα περιέχει σχεδόν τόσες θερμίδες όσο μια μερίδα πατατάκια.

Έτοιμες σάλτσες σαλάτας

Περιέχουν πολλά επεξεργασμένα έλαια, πρόσθετη ζάχαρη και τεχνητά χρώματα, λέει η Μέγκαν Ρούσβελτ, ιδρυτής του και παρουσιάστρια του «The Healthy Grocery Girl Cooking Show» στο YouTube. Είναι προτιμότερο να φτιάξετε την δική σας σάλτσα με ελαιόλαδο, ξύδι και μπαχαρικά. Σίγουρα θα είναι πιο υγιεινή, αλλά θα σας κοστίσει και πολύ λιγότερο.

Έτοιμοι χυμοί

Όταν αποχυμώνεται ένα φρούτο ή ένα λαχανικό εξαλείφεται το μεγαλύτερο μέρος των πολύτιμων συστατικών του, και μένει μόνο το σάκχαρο του φρούτου, σύμφωνα με την Δρ. Natalie Rizzo, διατροφολόγο με έδρα τη Νέα Υόρκη. Ένας χυμός μπορεί να περιέχει πολλά φρούτα και λαχανικά, αλλά η αλήθεια είναι ότι το σώμα σας μπορεί να απορροφήσει μόνο συγκεκριμένες ποσότητες θρεπτικών συστατικών κάθε φορά. Οπότε είναι προτιμότερο για την τσέπη σας και για την σιλουέτα σας να φάτε ολόκληρο το φρούτο ή το λαχανικό.

Συσκευασμένα τρόφιμα χωρίς γλουτένη

Εκτός και αν έχετε διαγνωστεί με κοιλιοκάκη ή δυσανεξία στη γλουτένη, δεν υπάρχει λόγος να αγοράζετε τρόφιμα χωρίς γλουτένη, λέει η Δρ. Samantha Lynch. Σε γενικές γραμμές για μια πιό υγιεινή διατροφή θα πρέπει να αποφεύγετε τροφές που πωλούνται σε σακούλα ή σε κουτί.

Πηγή: www.health.com